domingo, 20 de julio de 2008

DIARI AQUI - CAMBRILS 04/07/08


M’HAN CANVIAT EL MEU CAMBRILS.

No resideixo a Cambrils, però després de tants anys d’estiuejar en aquesta vila i passar-hi tants i tants caps de setmana, ponts i altres vacances aïllades, ho considero com si fos “casa meva”.
He viscut èpoques molt complicades a Cambrils, ja hi venia quant pràcticament no hi havia ningú. He viscut el boom turístic, sobretot “aragonès”, amb construccions fetes de “qualsevol” manera, amb “macro-edificis”, al estil del de la “torre de Cambrils”, que desvirtuen el paisatge. I ho he acceptat.
Vaig passar de la zona del “pí redó” de Cambrils, a una altra zona de Cambrils, aleshores pràcticament per descobrir, que mes endavant es va anomenar la Llosa. I finalment per anar fins a Cambrils Mediterrani, per a mi la zona mes tranqui-la i encantadora.
Vaig viure totes les penúries del barri de la Llosa : carrers sense enquitranar, problemes d’aigua, problemes de llum...
I vaig contribuir a pagar les despeses d’infraestructures d’aquesta zona, amb molt de gust. Al fi i al cap també eren per a mi.

I no em vaig queixar mai...

Cambrils va anar creixent, fins i tot m’atreviria a dir que ha crescut massa, al meu gust.
He aguantat fins i tot l’abús d’alguns llocs en les seves “tarifes”, sense queixar-me, i he aguantat moltes “collonades” despreciant el turisme quant aquest era tant i tant nombrós. Ni tant sols m’he queixat del mal tracte d’alguns comerciants amb el turisme, sobretot l’Andorrà, que és de on jo soc. Potser nosaltres fem el mateix a Andorra. No ho se, tampoc es el tema que vull tractar.

Cambrils va anar canviant, i molt. Va anar millorant, i moltíssim... Fins arribar a ser de veritat : “net, curiós i endreçat”.

Recordo els canvis al passeig del port, que tanta polèmica van generar a la seva època...
Recordo també la “promesa” del passeig a la zona de Cambrils Mediterrani, La Dorada, Tarraco, Marcambrils, El Dorado, la Llosa...
No esta gens malament : 16 anys per acomplir-la. Però ja el tenim casi enllestit.

Però avui, si em vull queixar.

Estem a l’any 2.008: tots els problemes d’anys anteriors ja no compten, ja estan superats i assumits. Avui dia, no pot ser que Cambrils ja no sigui : “net, curiós i endreçat”.
Sobretot a la zona de Cambrils Mediterrani:
Contenidors de resta de poda plens a vessar..., que tot i estar plens sembla com que sempre n’hi cap una mica més. Contenidors de vidre plens fins dalt de tot..., les botelles es van acumulant al seu costat, a terra. Tot un carrer: Rosa dels vents, sense contenidors, amb les borses de deixalla repartides en zones on abans existien els contenidors..., “trastes” vells per tot arreu : matalassos, electrodomèstics...
I TOT, SENSE SER RECOLLIT, dies i dies...
Platges brutes, que no es netegen, amb greus mancances de sorra, un passeig nou amb papereres que dubto molt que estiguin homologades (Com pot ser que el cendrer vagi a parar directament a la paperera ?), treballs a mig acabar, que suposen un perill públic...
Es clar, l’estiu ha arribat, i el turisme també... Si les obres no estant acabades, tant si val, ja s’aguantaran...

Que ha passat amb el “net, curiós i endreçat” ?.

Atentament,

Miquel CALSINA GORDI.
Sant Julià de Lòria.
ANDORRA.

No hay comentarios: