domingo, 6 de junio de 2010

FÒRUM - DIPÒSIT DE COMPTES


I SI NO DIPOSITO ELS COMPTES ?

Vejam que passa si la meva empresa no diposita els comptes de l’exercici 2009 :

Incorreré en una infracció comptable greu que no comportarà cap sanció doncs aquestes no són aplicables fins a l’exercici 2010.

El proper any, segons el Ministre de Finances, no em deixaran dipositar els comptes del 2010.
Al no haver dipositat els del 2009, segons l’article 6 del reglament de societats, “no puc inscriure cap assentament referent a S.L. o S.A. si en tinc de pendents de fer fins que regularitzi la meva situació” (ull, que no diu : mai més), amb el que incorreré en una infracció comptable molt greu al haver estat sancionat pel mateix tipus d’infracció. Fet castigat amb una sanció de 2001 euros. (No sé si ara si sumaran els 601 euros de la primera infracció greu).
Sancions que evidentment no pagaré, ja que aquest fet no comportaria cap solució al meu “problema” ja que no em deixen dipositar els meus comptes.

Un any després, com tampoc em deixaran dipositar els comptes, i al haver estat sancionat pel mateix tipus d’infracció anteriorment sumaré 4002 euros més de sanció, que evidentment tampoc pagaré ja que continuo sense poder solucionar el problema.

Aleshores em prohibiran durant tres anys contractar amb les administracions públiques.

Com el problema no tindrà mai solució, la prohibició de contractar amb les administracions públiques s’anirà renovant, ni hi podré treballar mai. Tampoc acumularé més sancions ja que aquestes prescriuen als tres anys. Tot quedarà estancat.

No passarà res més, ja que la Llei no preveu res més.

Que m’importa a mi tot plegat si jo no penso treballar mai amb l’administració pública ?
Encara que segons l’article 43 sé que no m’admetran cap sol·licitud adreçada al Registre de Societats, que m’importa a mi si no tinc pensat adreçar-ne cap.

I sobretot, que m’importa a mi tot plegat si la meva empresa no és cap societat ?

Tant sols és un exemple de que quant les coses es fan malament, per molts afanys que es facin de posar pegats i solucionar sobre la marxa, les coses segueixen igual de malament.

Atentament,

Miquel CALSINA GORDI.

No hay comentarios: