miércoles, 27 de octubre de 2010

FÒRUM - EXPULSSIÓ


S’HA D’EXPULSAR ALGÚ MÉS ?

La meva expulsió del Partit Socialdemòcrata, ara ja fa uns quants anys, venia justificada segons la resolució de la Comissió de Garanties per l’article 11 dels estatuts, que diu el següent : “Es considerarà falta i podrà donar lloc a les sancions corresponents : incomplir els acords del Partit; tenir una conducta contrària als principis del Partit; fer declaracions que puguin deteriorar-ne la imatge pública; fer acusacions greus i injustificades contra un altre afiliat, i, en general, no complir els deures de militància detallats a l’article 10 o tenir una conducta contrària al contingut d’aquests estatuts”.

No valoraré ara mateix, ja no val la pena, si hi havien motius o no per expulsar-me, tant sols pretenc fer una comparativa entre el meu cas, les declaracions efectuades per el Síndic General en un programa de ràdio i l’article d’opinió o tribuna enviada a un diari del país, per la Cònsol Major d’Andorra la Vella.
Valorin vostès mateixos si aquests dos fets vulneren o no l’esmenta’t article 11 dels estatuts.
En ambdós casos, crec que deterioren la imatge pública del Partit, entre altres coses, però cap dels dos ha estat expulsat.
Però és clar, jo no era ni Síndic ni Cònsol Major.

Un altre fet similar és que, aleshores, quant varen decidir la meva expulsió, també quan varen signar la resolució d’expulsió definitiva, s’apropaven unes eleccions. Per aquest motiu es va “tapar” tot momentàniament i no es va fer públic, fins tot just passades les eleccions, és clar.
Passarà ara el mateix ?
Fins i tot mentrestant, sabent ja que estava expulsat, vaig poder assistir a un Congrés del Partit i a la entrega del carnet d’afiliat. No els sembla un tant curiós ?

Ara ens diuen des del PS, tant el cap de Govern, com el seu primer Secretari, que ambdós casos són opinions personals expressades lliurement, intentant donar una imatge de democràcia, que ni tenen, ni en tot cas varen tenir amb la meva persona.

El que si m’agradaria aclarir a tots els militants del PS, que no tenen ni idea sobre la meva expulsió, doncs tant sols coneixen els escrits i comentaris que vaig fer durant la campanya electoral en les comunals de desembre del 2007 es que : la meva expulsió ja em va ser comunicada abans de l’estiu del 2007 i que la resolució expulsant-me definitivament ve datada de l’octubre del 2007.
Més que res ho explico per si ara passa quelcom de similar.

Atentament,
Miquel CALSINA GORDI.

No hay comentarios: