miércoles, 23 de febrero de 2011

FÒRUM - HIPOCRITES AMB EL TABAC


NO SIGUEM TANT HIPÒCRITES.

Analitzant les dades de les importacions corresponents a l’any 2.010, trobem que de un total de 1.142 milions d’euros en importacions hem recaptat uns 144 milions d’euros en concepte d’ingressos per taxes sobre les importacions.
Els 117 milions importats en concepte de combustibles han reportat uns 51 milions.
Els 60 milions importats en concepte de begudes i líquids alcohòlics han reportat uns 6 milions.
Els 31,5 milions importats en concepte de tabacs han reportat 38,5 milions.

No siguem doncs tant hipòcrites amb el consum del tabac, ja veiem percentualment el que reporta el tabac.
D’una banda volem muntar una “creuada” contra el tabac i contra els fumadors, a l’estil dels països veïns i d’altra banda ens venen molt bé aquests diners que ingressem.

Jo estic totalment d’acord en que hi hagi espais per a no fumadors, en que en els establiments públics estigui prohibit fumar. Però en el que no estic massa d’acord és en que es considerin com a establiments públics els bars i restaurants. Al meu entendre aquests establiments són privats i hauria de ser el seu propietari el que decidís el dret a deixar fumar o no. Reivindico doncs l’espai també per a fumadors. I aquell al que li molesti té la llibertat de no entrar-hi. Es poden adaptar perfectament espais per a fumadors i per a no fumadors en locals grans i els petits que decideixin ells mateixos... Tal i com funcionava a Espanya anteriorment i tothom convivia sense problemes, fumadors i no fumadors.

Personalment em sembla més lleig i fins i tot brut els “rondos” al carrer per fumar, les trobades a les portes dels locals, la “fugida” per fer el cigarret.

A mi em molesten molt els gossos i els gats, no per això demanaré que els prohibeixin. Em molesten molt les colònies i els perfums, tampoc demanaré que els prohibeixin. Em molesta molt la gent hipòcrita, falsa... i no demano que els “tanquin”. Em molesten molt els anònims i tampoc demano que els “refusin”. Em molesten moltes coses, les critico, però no demano la seva prohibició.

Atentament,
Miquel CALSINA GORDI.

No hay comentarios: