sábado, 1 de mayo de 2010

FÒRUM - ÈTICA SOCIALDEMÒCRATA


L’ÈTICA DELS SOCIALDEMÒCRATES.

De que val disposar d’un codi ètic si els “privilegiats” socialdemòcrates que ostenten un càrrec públic, es passen pel “folre” aquest codi ètic ?

“Els càrrec públics del Partit tenen l’obligació de contribuir a les finances del Partit en proporció als ingressos que rebin per l’exercici del càrrec”. Això és el que “mana” el codi ètic del Partit Socialdemòcrata.
“A mi plim”. Això és el que diuen molts militants electes del PS des de Encamp de fa molt de temps, d’Andorra la Vella de fa bastant temps i de Govern de fa poc temps.

De que val disposar d’uns estatuts si els “seleccionats” socialdemòcrates que ostenten un càrrec públic, es passen pel “folre” aquests estatuts ?

“Els recursos econòmics del Partit Socialdemòcrata provenen : Article 50, b) de les quotes especials abonades pels afiliats que tinguin un càrrec públic remunerat”. Això és el que “obliguen” els estatuts del Partit.
“Jo sóc sord, mut i cec”. Això és el que pensa la gran majoria de càrrecs públics socialdemòcrates.

Poden imaginar el que penso jo ara mateix, que quan era candidat per l’Alternativa-PS, sense ser ni militant ni afiliat del Partit se’m va comunicar que en cas de guanyar les eleccions havia de “passar” un 10% del meu salari al Partit : “Aneu a fer punyetes” ? Doncs si, això mateix és el que jo penso, i no tant sols ara mateix, sinó també en el moment en que m’ho varen comunicar.
Com em podien demanar un 10% del meu hipotètic salari (per no dir impossible, doncs guanyar a Sant Julià seria un miracle des de aquestes files...), quant jo sabia perfectament que des de Encamp no es pagava ni un sol euro ? Quant sabia perfectament que des de Andorra la Vella (atenció, parlo del mandat anterior...), tampoc s’aportava ni un sol euro al Partit ?

Que a Sant Julià no ens han tingut mai en compte ? Això ja ho sé. Però no per aquest motiu he de ser tonto, inferior, de poca importància... o en altres paraules “gilipolles”.

Cert és que existeixen alts càrrecs que sempre han aportat el 10% a la “causa”, sigui amb destinació a la mateixa causa o a catàstrofes naturals com la de Haití. Cert és també que “alguns” mai han acatat ni el Codi Ètic ni els estatuts del Partit. Molt cert és també que alguns tenen un morro que se’l trepitgen.

Atentament,
Miquel CALSINA GORDI.

No hay comentarios: